Depeche Mode nawiązali współpracę z jedną ze znanych marek szwajcarski zegarków Hublot, aby wzmacniać działania charytatywne zespołu. W ramach rozpoczętej w styczniu trasy koncertowej po Europie „Memento Mori” muzycy będą także wspierać Conservation Collective.
Ta światowa sieć fundacji promuje lokalne inicjatywy środowiskowe, ze szczególnym uwzględnieniem zwalczania plastiku i oczyszczania środowiska z odpadów. W mediach społecznościowych Depeche Mode można już zobaczyć liczne przykłady takiej współpracy. To m.in. akcje sprzątania plaż w Hiszpanii, oczyszczanie wybrzeża ze śmieci w Wlk. Brytanii czy promocja wielorazowych butelek na Cyprze.
„Nasza charytatywna współpraca z uznanym zespołem Depeche Mode i marką szwajcarskich zegarków Hublot ruszyła pełną parą. Łączymy siły, aby wspólnie zawalczyć z rosnącym problemem odpadów z tworzyw sztucznych” – mówi Ben Goldsmith, założyciel Conservation Collective.
Grupa będzie również współpracować z zespołem Green Nation organizatora koncertów Live Nation w celu ograniczenia stosowania jednorazowych plastikowych opakowań, poprawy recyklingu oraz zmniejszenia ilości odpadów żywnościowych i innych podczas trasy i na miejscach koncertów.
„Depeche Mode, którzy sprzedali ponad 100 milionów płyt i zagrali dla ponad 35 milionów fanów na całym świecie, pozostają nieustannie rozwijającą się i wyjątkowo wpływową siłą w muzyce” – zaznaczono informacji prasowej.
Zespół w lutym wystąpi również w Polsce. Koncerty zaplanowano na 27 i 29 lutego w łódzkiej Atlas Arena. Gościem specjalnym będzie Humanist. Ceny biletów zaczynają się od 599 zł.