Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Ta firma polowała na seniorów. Teraz zapłaci 8 mln zł kary

Przez Pokój Prasowy11 marca, 20242 min odczytu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Sąd Apelacyjny, tak samo jak miało to miejsce w przypadku sądu pierwszej instancji, podtrzymał w mocy decyzję o karze nałożonej przez prezesa UOKiK na spółkę Telestrada. Decyzja ta jest prawomocna.

8 mln zł kary dla Telestrady

Telestrada została ukarana przez UOKiK pod koniec 2020 roku, po trwającym ponad rok postępowaniu. Regulator, działając w oparciu o bardzo wiele skarg na działalność spółki, nałożył na nią karę w wysokości 8 mln złotych.

W skargach tych opisywano głównie to, że przedstawiciele Telestrady oferowali usługi głównie osobom powyżej 65. roku życia, z którymi kontaktowali się telefonicznie, a następnie przychodzili do ich domów z gotowymi umowami do podpisania.

– W moim domu zjawił się mężczyzna w celu przedłużenia umowy na telefon stacjonarny w Orange. Pytałem go, czy na pewno jest z Orange. On powiedział, że musieli zmienić z Orange na Telestradę ze względu na podatek. Uwierzyłem mu, ale okazało się, że kłamał, bo przyszły nam rachunki i z Orange, i z Telestrady. Ja mam 89 lat i nie mogę płacić dwóch rachunków – relacjonował w Sądzie jeden z poszkodowanych.

W postępowaniu UOKiK ustalił, że niektórzy przedstawiciele Telestrady rzeczywiście działali w ten sposób. Potwierdzono również, że firma zdawała sobie sprawę z tego, że jest to niezgodne z prawem, ponieważ otrzymywała skargi od klientów oraz pisma od miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów.

Seniorzy ofiarami Telestrady

– Po pierwsze, przedstawiciele Telestrady wprowadzali w błąd swoich potencjalnych klientów, sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego operatora, który oferuje im zmianę warunków na korzystniejsze. (…) Po drugie, spółka nie wydawała konsumentom podpisanych z nimi umów i załączników do nich – powiedział Tomasz Chróstny, prezes UOKIK. – Absolutnie niedopuszczalne jest podszywanie się pod innych przedsiębiorców i wykorzystywanie tego do wprowadzania konsumentów w błąd. W tym przypadku dużą grupę poszkodowanych stanowili seniorzy, zatem zachowanie przedsiębiorcy należy potępić z jeszcze większą stanowczością – dodał.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.