Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Zwolnienia w Tesli mogą objąć 10 proc. załogi. Musk przekonuje pracowników, że to szansa

Przez Pokój Prasowy15 kwietnia, 20242 min odczytu

Serwis Ellectrek dotarł do maili, które Elon Musk, założyciel i prezes Tesli, rozesłał do pracowników firmy. Zapowiedział zwolnienia, które mogą objąć nawet 10 proc. zatrudnionych. Wyjaśnił, że redukcja zatrudnienia „umożliwi firmie bycie głodnym następnej fazy wzrostu”, więc będą korzystne dla osób, które zachowają pracę w różnych oddziałach Tesli. Nie wiadomo, które działy zostaną dotknięte redukcją etatów.

Zapowiedź zwolnień nie powinna nikogo zaskakiwać. Tesla po raz pierwszy od 2020 roku zanotowała rok do roku spadek liczby dostarczonych samochodów. Firma odnotowała też niższe od oczekiwań wyniki dostaw.

Tesla zmaga się obecnie z malejącym popytem i rosnącą konkurencją ze strony tańszych samochodów elektrycznych produkowanych przez chińskich producentów.

Dobra sprzedaż w Polsce

Problemy dotyczą bardziej rozwiniętych rynków motoryzacyjnych. U nas jest całkiem nieźle: pisaliśmy niedawno, że według najnowszych danych liczba zarejestrowanych w Polsce aut tej marki przekroczyła poziom 10 000 sztuk.

Z danych wynika, że tylko w pierwszej dekadzie marca 2024 roku zarejestrowano w Polsce 177 Tesli (nowych i importowanych), a tym samym łączna liczba wszystkich aut z logo amerykańskiej marki ujętych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców przekroczyła poziom 10 000 sztuk i wyniosła dokładnie 10 128. Biorąc po uwagę, że w Polsce zarejestrowanych jest nieco ponad 60 tysięcy pojazdów BEV (pełnych elektryków) o dmc do 3,5 tony, co szósty z nich to Tesla.

Nie chcą większej fabryki Tesli pod Berlinem

Jeszcze trzy-cztery lata temu miasta, w których Tesla chciała inwestować i budować swoje fabryki, odbierały to jako rodzaj prestiżu. Bycie miejscem, w którym powstają samochody elektryczne – to było coś. Ta magia jednak wyparowała.

Kierownictwo Testi chciałoby rozbudować fabrykę w Grünheide pod Berlinem. Obecnie hale produkcyjne i cała towarzysząca infrastruktura zajmują 300 hektarów, z zarząd chce powiększyć inwestycję o 170 hektarów. Wymaga to wycięcia 100 hektarów lasu. Nie podoba się to mieszkańcom: w ankiecie obywatelskiej 3499 zagłosowało na „nie”, a jedynie 1882 wyraziło zgodę na projekt.

Głosowanie nie jest wiążące dla przedstawicieli gminy, ale może mieć wpływ na decyzje o planie zagospodarowania przestrzennego stacji towarowej i obszarów logistycznych.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.