Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Alkohol zniknie ze świątecznych stołów? Zaskakujące dane – Biznes Wprost

Przez Pokój Prasowy12 grudnia, 20252 min odczytu


W badaniu przeprowadzonym przez firmę Shopfully, którego wyniki przedstawia „Rzeczpospolita”, aż 49,8 proc. Polaków zadeklarowało, że w tym roku będzie bardziej oszczędzać na świątecznych wydatkach, czyli np. na zakupach, prezentach, czy wyjazdach.

Polacy oszczędzają na żywności i alkoholu


36,6 proc. w tej grupie zamierza zmniejszyć wydatki na wszystkie kategorie, ale nieznacznie. 23,2 proc. chce mniej wydać na żywność, a 23 proc. na alkohol. Stosunkowo nieliczna grupa, bo 16,5 proc. respondentów zadeklarowało oszczędzanie na prezentach.


– Rosnące koszty życia, utrzymująca się presja inflacyjna oraz podwyżki cen produktów codziennych i sezonowych powodują, że wielu konsumentów stara się racjonalizować wydatki, także te świąteczne. Święta pozostają ważnym wydarzeniem, jednak Polacy coraz częściej kontrolują budżet i szukają oszczędności – czy to poprzez tańsze prezenty, rezygnację z części zakupów, czy większą selektywność ofert – komentuje wyniki badania Robert Biegaj z Shopfully, cytowany przez „Rzeczpospolitą”.


W jego ocenie wyniki wpisują się w szerszy trend ostrożniejszego podejścia do finansów, obserwowany w ostatnich miesiącach w badaniach konsumenckich. – Jednocześnie znacząca grupa osób, która nie zamierza ograniczać świątecznego budżetu, pokazuje, że dla wielu Polaków święta pozostają priorytetem, a poziom wydatków traktowany jest jako element tradycji i jakości rodzinnego czasu – podkreśla Biegaj.

Alkohol przestał być modny?


Ostrożne podejście Polaków do wydatków odczuwa branża alkoholowa. – Odczuwamy pogorszenie koniunktury. Np. przez wiele lat październik i listopad były dobrym sezonem prezentowym. Firmy zamawiały wtedy wino dla swoich klientów. W tym roku rynek stoi. Nie najlepiej ma się też sprzedaż w sklepach, ale za to rośnie rynek gastronomiczny – podkreśla w komentarzu dla gazety Paweł Gąsiorek, prezes Domu Wina.


Gąsiorek zwraca uwagę na istotny czynnik, jakim jest zmiana pokoleniowa. Dla obecnych 20-30-latków alkohol nie jest modny, co może mieć związek m.in. ze zdrowym stylem życia, bądź sięganiem po inne używki niż alkohol.

Czytaj Dalej

Gazprom nie płaci kary 174,5 mln zł. UOKiK chce ściągnąć ją z zamrożonych aktywów – Biznes Wprost

Sprzedaż obligacji oszczędnościowych w Polsce. Są najnowsze dane – Biznes Wprost

Kursy walut 12 grudnia 2025. Po ile dolar, euro, frank i funt? – Biznes Wprost

Ceny paliw przed świętami. Eksperci mają dobre wiadomości – Biznes Wprost

kto może zostać bez podwyżki przez lukę w przepisach – Biznes Wprost

Ostatni termin na realizację bonu – co trzeba wiedzieć? – Biznes Wprost

nowe ognisko w Lubelskiem i ograniczenia dla drobiu – Biznes Wprost

Pracownicy Dino skarżą się na warunki pracy. Będzie interwencja PIP – Biznes Wprost

Dlaczego rachunki za prąd mogą wzrosnąć przez decyzje sąsiadów? Najnowsze badanie – Biznes Wprost

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.