Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Vectra podwyższyła ceny w oparciu o klauzulę, klienci ślą skargi do UOKiK. Pod lupą również inni operatorzy

Przez Pokój Prasowy22 stycznia, 20242 min odczytu

Klauzula inflacyjna to zapis stosowany przez Vectrę od końca 2022 roku, który dotyczy także należącej do grupy sieci Multimedia Polska. Na podstawie takiej klauzuli, uwzględniającej waloryzację cen w oparciu o inflację, Vectra podniosła stawki za usługi swoim klientom. Również tym, którzy zawarli z nią umowę na czas określony, a teraz nie mogą jej zerwać bez ponoszenia kar finansowych.

Klienci Vectry piszą skargi do UOKiK

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło już ok. 300 skarg na podwyżki, które grupa Vectra wprowadziła na podstawie tzw. klauzul inflacyjnych w umowach swoich klientów.

Dzięki zastosowaniu klauzuli inflacyjnej w umowach, operator zastrzegł sobie prawo do podniesienia opłat za świadczenie usług telekomunikacyjnych właśnie w związku z inflacją. W teorii ma do tego prawo również w trakcie obowiązywania umowy, ale to właśnie ten aspekt klauzuli nie spodobał się dotychczasowym klientom Vectry, którzy teraz z prośbą o pomoc zwrócili się do UOKiK.

W ocenie klientów Vectry, główny problem w związku z klauzulą polega na tym, że podnosi ona ceny za usługi i jednocześnie uniemożliwia abonentom z umowami na czas określony na wcześniejsze ich rozwiązanie. Niezadowoleni klienci w swoich skargach do UOKiK zwracają przede wszystkim uwagę na fakt, że przecież w momencie, gdy decydowali się oni na podpisanie z Vectrą umowy, to w zamian za świadczenie konkretnych usług obowiązywała wtedy zupełnie inna, niższa cena.

Klienci, którzy są niezadowoleni z nagłej podwyżki cen w oparciu o klauzulę inflacyjną, chcieliby mieć możliwość rozwiązania umowy z Vectrą w trybie natychmiastowym, ale operator nie chce odstąpić od kar finansowych, które zwykle płaci się w przypadku wcześniejszego zerwania umowy podpisanej na konkretnych zasadach.

UOKiK bada sprawę. Pod lupą także inni operatorzy

Od listopada 2022 roku UOKiK prowadzi postępowanie wyjaśniające w związku z wprowadzaniem klauzul inflacyjnych przez operatorów telekomunikacyjnych. Oprócz Vectry, pod lupą znajdują się obecnie jeszcze Orange, Play i T-Mobile, które również od jakiegoś czasu stosują podobne zapisy w swoich umowach.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.