Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Sieć H&M ostro skrytykowana. Poszło o reklamę z dziewczynkami

Przez Pokój Prasowy23 stycznia, 20242 min odczytu

W nowej reklamie H&M przedstawił młode uczennice w krótkich spódniczkach. To nie spodobało się wielu odbiorcom. Sieci zarzucono seksualizacji nieletnich i wymuszono rezygnację z publikowania nowych zdjęć.

H&M przesadził z reklamą? Poszło o dziewczynki

Wspomniana reklama pojawiła się w Australii i była opatrzona hasłem: „Spraw, aby głowy odwróciły się, gdy idziesz ubrana do szkoły w H&M”. Na fotografii widać było dwie dziewczynki ubrane w szare fartuszki sieci. Te były bardzo, krótkie i pewnym sensie nie pasowały do tak młodych osób, zwłaszcza że te miały udać się w miejsce nauki.

Do podobnych akcji dochodzi nierzadko. Jakiś czas temu z fatalnym skutkiem kampanii reklamowej mierzyła się hiszpańska Zara. Wtedy mowa była o nieporozumieniu, w którym zdjęcia sesji przypominały obrazy wojny między Gazą a Izraelem. Marce zarzucono m.in. żerowanie na tragedii. Oczywiście i w tym przypadku trzeba było wycofać kontrowersyjne reklamy.

H&M przeprosił. Reklama została zdjęta

Po tym jak wiele osób poczuło się zniesmaczone reklamą, sieć H&M nie została obojętna. „Bardzo nam przykro z powodu urażenia tą reklamą jej odbiorców i zastanawiamy się, jak zmodyfikować tę kampanię na przyszłość” -zdradzał rzecznik H&M.

Aktualnie wiadomo, że akcje H&M osiągnęły dzisiaj najniższy poziom w okresie ostatnich dwóch miesięcy, spadając o 1,4%, osiągając słabsze wyniki od innych spółek. To dowód na to jak jeden nieprzemyślany ruch może całkowicie pogorszyć sytuację firmy.

To nie pierwsza sytuacja, w której H&M musiało przepraszać za reklamę. Kiedyś sieci zarzucono rasizm. Chodziło o zdjęcie z małym czarnoskórym chłopcem, który był ubrany w bluzę z napisem: „Najfajniejsza małpa w dżungli”. Choć ubrania szybko wycofano, to sieć długo zmagała się z problemami wizerunkowymi i sprzedażowymi.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.