Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Firma Shell z zarzutami od UOKiK. Wszystko przez niejasną promocję

Przez Pokój Prasowy11 marca, 20242 min odczytu

Promocja firmy Shell nie została przyjęta zbyt dobrze. Mowa o akcji „Wtorki i czwartki z Shell V-Power”, która skierowana była do wszystkich klientów stacji. Dzięki niej można było korzystać z paliwa premium w cenie zwykłego. Niestety UOKiK uznał, że nie wszystko było tak jasne, tak jak być powinno.

UOKiK przygląda się firmie Shell. Winna promocja

„Paliwo premium w cenie zwykłego. Świetnie! Niestety, za brak jasnej informacji prezes UOKiK stawia zarzuty Shell Polska” — pisze Urząd w komunikacie. Miało brakować szczegółów istotnych, odkąd obowiązują nowe przepisy – podania najniższej ceny z ostatnich 30 dni. „Niestety ani w materiałach marketingowych, ani na terenie stacji nie pojawiała się informacja o najniższej cenie paliwa, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżek. Tym samym konsumenci nie mogli ocenić, czy promocja jest dla nich korzystna. Prezes Urzędu postawił firmie zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów” – pisano dalej w komunikacie prasowym.

Przez brak dostępu do pełnych informacji na temat promocji Shell, klienci mogli zostać wprowadzeni się w błąd i skorzystać z ceny tylko pozornie niższej. Aby uniknąć tego typu niejasności, firmy już od dawna umieszczają na półkach i w swoich gazetkach szczegóły dotyczące najniższej ceny produktów sprzed ostatnich 30 dni. Zobaczymy to m.in. w Rossmannie czy Biedronce.

Shell zapłaci karę? Tyle może stracić

Stacja benzynowa Shell za niezastosowanie się do obowiązujących zasad może zapłacić karę. Firmie grozi strata do 10 proc. obrotu. W zarzutach ujęto konkretnie naruszanie zbiorowych interesów konsumentów, to czy do nich doszło, nie zostało jednak jeszcze w pełni potwierdzone.

„W przypadku Shell zakwestionowaliśmy brak jasnych informacji na temat ceny paliwa, która obowiązywała przed wprowadzeniem przez sieć obniżek w wyznaczone dni. Okazje i obniżki paliw powinny być rzetelnie komunikowane, ponieważ kupujący chcą wiedzieć, jakie są faktyczne warunki promocji” – mówił prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Z podobnymi zarzutami mierzy się w tym momencie kilka sklepów stacjonarnych. Mowa o 14 postępowaniach wyjaśniających.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.