Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Gdzie najtańszy koszyk zakupowy? Ani w Lidlu, ani w Biedronce

Przez Pokój Prasowy18 stycznia, 20242 min odczytu

„Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta”. Trudno nie nawiązać do tego słynnego powiedzenia przyglądając się najnowszemu zestawieniu koszyka zakupowego przygotowanego przez ASM. O jego szczegółach informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl.

Lidl i Biedronka tylko na podium

Zakupy w grudniu nie były najtańsze, ani w Lidlu, ani w Biedronce. Zdecydowanie zwyciężyła natomiast sieć Auchan, gdzie za pełny koszyk zakupowy składający się z 40 produktów trzeba było zapłacić średnio 208,12 zł. Lidlowi i Biedronce pozostała zatem walka o wyższe miejsce na podium. Lepsza okazała się niemiecka sieć, gdzie za koszyk zakupowy trzeba było zapłacić średnio 235,78 zł, podczas gdy w Biedronce było to 244,62 zł.

W pierwszej piątce rankingu znaleźli się również Kaufland (265,32 zł) oraz Aldi (280,26 zł). Na dalszych miejsca uplasowali się Selgros (289 zł), Carrefour (289, 51 zł), czy E.Leclerc (292,12 zł).

Najdrożej w Netto

Spośród 13 uwzględnionych w zestawieniu sieci najdroższy koszyk zakupowy oferuje Netto (331,42 zł). Kolejne miejsca od końca zajęli Dino i Macro (308,72 zł i 302,79 zł).

Twórcy rankingu zwracają uwagę, że w ostatnim miesiącu 2023 roku tylko w czterech sieciach średnie ceny koszyków utrzymywały się powyżej 300 zł. Różnica między najdroższym (Netto) a najtańszym (Auchan) w tym zestawieniu koszykiem zakupowym wyniosła aż 59 proc.

Według ASM, w grudniu zeszłego roku najtańsze zakupy można było zrobić w hipermarketach, gdzie średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 271,21 zł. Nieco drożej było w dyskontach (273,02 zł), placówkach cash&carry (297,46 zł) oraz supermarketach (301,11 zł). Najwięcej trzeba natomiast było zapłacić w kanale e-grocery (340,86 zł).

ASM informuje, że dane do badania zostały zebrane w pięciu placówkach każdej z sieci stacjonarnych w losowo wybranych lokalizacjach na terenie całej Polski. Raport obejmuje łącznie 65 punktów sprzedażowych i ceny 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii (chemia domowa i kosmetyki; mięso, wędliny, ryby; mrożonki; nabiał; napoje; produkty tłuszczowe; słodycze; sypkie, czyli produkty instant; używki i piwo oraz dodatki typu ketchup czy majonez). Dane do zestawienia zbierano dwukrotnie, w dniach 4-6 oraz 13-15 grudnia 2023 r.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.