Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Ponad 110 tys. połączeń z numerem 116 123. Ministerstwo Cyfryzacji o pomocy dla osób w kryzysie emocjonalnym

Przez Pokój Prasowy19 stycznia, 20242 min odczytu

Podczas środowej konferencji prasowej minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiedział, że będzie zabiegał o wsparcie finansowe dla projektu „Człowiek w kryzysie – platforma wiedzy i komunikacji”.

Przedstawiono także raport podsumowujący działania infolinii w 2023 roku. Wynika z niego, że konsultanci odbyli ponad 14 tys. godzin rozmów z osobami dorosłymi, które potrzebowały wsparcia w trudnej sytuacji życiowej. Z infolinią w całym ubiegłym roku osoby w kryzysie nawiązały ponad 110 tys. połączeń.

116 123 – infolinia dla dorosłych w kryzysie emocjonalnym

Dzięki platformie 116sos.pl, która działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu, osoba poszukująca pomocy może nawiązać kontakt z konsultantem na trzy sposoby: dzwoniąc pod numer 116 123, pisząc na czacie lub pisząc przez formularz kontaktowy.

Celem jest tu zapewnienie bezpłatnego, anonimowego i całodobowego wsparcia dla osób dorosłych będących w kryzysie emocjonalnym. Projekt realizowany jest w partnerstwie z Instytutem Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a dokładnie z ich placówką Ogólnopolskim Pogotowiem dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”.

Minister cyfryzacji chce inwestować w projekt

Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zwrócił uwagę na fakt, że w 2023 roku infolinii udało się przejść na całodobowy tryb pracy, zwiększyć liczbę pracujących konsultantów, uruchomić czat, stworzyć profesjonalna platformę z bazą artykułów oraz aktualną bazą ośrodków pomocowych w Polsce.

– To jest dobry przykład tego, w jaki sposób można wykorzystać cyfrowe rozwiązania w różnych obszarach. Poszukiwanie pomocy jest trudne, wstydliwe, a dzięki takim projektom i konsultantom, którzy są do dyspozycji całą dobę, możemy zawsze otrzymać wsparcie w sytuacji kryzysowej. Bywa, że te rozmowy ratują życie, dlatego warto rozwijać takie inicjatywy i będziemy te działania kontynuować – podkreślił minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.