Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Przez Pokój Prasowy16 kwietnia, 20241 min odczytu

Biedronka w 2023 r. miała 90 mld zł obrotu i sieć ponad 3,5 tys. sklepów. Lidl miał obroty 33 mld zł i sieć na poziomie 900 sklepów. Nakłady marketingowe Lidla to 803 mln zł, a Biedronki – 423 mln zł, czyli Lidl wydaje prawie dwa razy więcej na reklamę.

Wojna cenowa. Dyskonty walczą o nasze portfele

– Biedronka ma znacznie większe zagęszczenie sklepów, a więc znajduje się bliżej klientów. W dużych miastach można łatwo dotrzeć na piechotę do jej sklepów – mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes agencji doradczej Cream Property Advisors. – Natomiast Lidl ma bardziej centralne lokalizacje, ale ma ich znacznie mniej, a więc jest mniej dostępny.

Wszystko to dzieje się na dojrzałym rynku, na którym pozostało mało ciekawych lokalizacji, tym bardziej, że w szybkim tempie zwiększa się liczba parków handlowych. Zgodnie z definicją, park handlowy jest to obiekt składający się głównie ze średniej i dużej wielkości wyspecjalizowanych sklepów, najczęściej pozbawionych części wspólnych, z wejściem bezpośrednio od strony parkingu i o minimalnej powierzchni najmu 5 000 m kw.

– Biedronka i Lidl podjęły próbę zabrania klientów swojemu konkurentowi – komentuje Grzegorz Mroczek z Cream Property Advisors.

To odmienne lokalizacje sieci Biedronki i Lidla powodują, że Lidl szukał sposobu na pozyskanie klientów, o zdobycie których łatwiej było Biedronce.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Rośnie zadłużenie firm IT. Decydują się na zwolnienia

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.