Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Strajk w niemieckiej kolei. Maszyniści nie przyszli do pracy

Przez Pokój Prasowy24 stycznia, 20242 min odczytu

Strajk, jeden z najbardziej znaczących w niemieckiej kolei od lat, został ogłoszony w poniedziałek przez Clausa Weselsky’ego, przewodniczącego GDL, związku zawodowego reprezentującego niemieckich maszynistów. Weselsky powiedział, że negocjacje z szefami kolei zostały zerwane i oskarżył głównego negocjatora krajowego przedsiębiorstwa kolejowego Deutsche Bahn o „oszustwo”, szczególnie w odniesieniu do najnowszej oferty.

Strajk niemieckich maszynistów

Strajk kolejarzy, czwarty w ciągu dwóch miesięcy, wiąże się z ryzykiem ograniczenia finansowania systemu kolei po decyzji sądu, która uniemożliwiła rządowi ponowne przeznaczenie pieniędzy z funduszu na wypadek pandemii koronawirusa na ekologiczne projekty. Wpisuje się to także w trend pogarszania się wydajności niemieckich pociągów.

Tym razem strajk ma trwać przez cały weekend i dlatego obejmie większą liczbę osób podróżujących w celach turystycznych niż poprzednie akcje protestacyjne, które miały miejsce w ciągu tygodnia i trwały nie dłużej niż trzy dni. Maszyniści pociągów towarowych rozpoczęli strajk we wtorek wieczorem.

Każdego dnia pociągami obsługiwanymi przez Deutsche Bahn podróżuje w Niemczech około 7,3 miliona osób, a liczba ta rośnie w miarę, jak coraz więcej podróżnych przesiada się na kolej w obliczu obaw związanych ze zmianami klimatycznymi. Według danych federalnych pociągi Deutsche Bahn przewożą dziennie około 600 000 ton ładunku.

Krótszy tydzień pracy

Najbardziej kontrowersyjną kwestią w sporze pracowniczym jest liczba godzin, które muszą przepracować maszyniści pracujący w systemie zmianowym. Związek domagał się 35 godzin tygodniowo, podczas gdy Deutsche Bahn zaproponowało 37 godzin tygodniowo.

Maszyniści pracują obecnie 38 godzin tygodniowo. Związek żąda także podwyżki płac o 555 euro, czyli około 600 dolarów miesięcznie dla wszystkich swoich pracowników, co oznacza 18-procentowy wzrost wynagrodzeń początkowych. Najnowsza oferta Deutsche Bahn, którą związek odrzucił, przewidywałaby prawie 13-procentową podwyżkę dla pracowników, którzy pracują przez pełne 38 godzin tygodniowo.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.