Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Wózki sklepowe będą skanować produkty. Sieć marketów szykuje rewolucję

Przez Pokój Prasowy10 kwietnia, 20242 min odczytu

Na innowacyjne rozwiązanie szykuje się Amazon. Klienci sklepów stacjonarnych znanego giganta będą mogli korzystać z wózków sklepowych, które będą miały wbudowany specjalny skaner. Dzięki niemu towary natychmiast zostaną nabite na paragon i cały proces zakupowy stanie się wygodniejszy.

Rewolucja w Amazon. Wózek zeskanuje zakupy

Do tej pory klienci, którzy robili zakupy w stacjonarnych sklepach Amazon, mogli korzystać jedynie z tradycyjnych kas, przy których stał kasjer lub z punktów samoobsługowych. Wkrótce ma być o wiele lepiej i nowocześniej, a to za sprawą wspomnianych nowoczesnych wózków.

Amazon zapowiedział wykorzystanie rozwiązania Dash Cart, które pozwoli ominąć tradycyjną i automatyczną kasę. Jak informuje zagraniczny portal The Information, rewolucja będzie polegała na tym, że wrzucone produkty do koszyka zostaną od razu zeskanowane, a po zakończeniu ich wybierania, klient będzie przechodził do płatności. Taki proces znacznie skróci czas robienia zakupów.

Tak ma działać nowoczesny wózek sklepowy od Amazon

Na razie rozwiązanie Dash Cart w Amazon ma działać tylko w USA, jednak nie wykluczone, że za kilka lat trafi również do Polski. Trzeba przyznać, że widać w nim duży potencjał, który pozwala m.in. uniknąć tworzenia się długich kolejek. Nowoczesne wózki będą działać na prostych zasadach. Wystarczy, że klient zaloguje się do takiego za pomocą kodu QR dostępnego w aplikacji Amazon lub Whole Foods Market, a na ekranie natychmiast będzie pojawiał się bieżący rachunek.

Na wózkach będzie widoczny specjalny ekran. Na nim mają wyświetlać się obrazy produktów, które znajdują się w pobliżu miejsca, w którym się znajdujemy. Klienci będą mieli też szansę wyszukać danego artykułu na ekranie. Maszyny mają być wyposażone w nowoczesne baterie i sprawne oprogramowanie.

To nie pierwszy raz jak klienci będą mieli do czynienia z czymś podobnym. Już od 2016 roku w Amazon Fresh działała opcja Just Walk Out. Dzięki niej klienci mogli wychodzić ze sklepów bez przechodzenia przez kasę, bo system sam naliczał opłaty w tzw. wirtualnym koszyku. Sklepy musiały być jednak wyposażone w mnóstwo kamer, by te kontrolowały klientów. Teraz ma być jeszcze bezpieczniej i wygodniej, dlatego firma rezygnuje z tego rozwiązania na rzecz nowego.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.