Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Polska

Zasłaniają widok na Tatry. Mieszkańcy Zakopanego oburzeni: To przesada

Przez Pokój Prasowy13 marca, 20242 min odczytu

Kampania wyborcza przed wyborami samorządowymi 2024 w Zakopanem rozkręciła się na dobre. Widać to szczególnie po liczbie plakatów, które pojawiły się w mieście.

Najwięcej billboardów i banerów mają kandydaci na burmistrza Zakopanego: Łukasz Filipowicz, Mariusz Koperski i Agnieszka Nowak-Gąsienica. Na ulicach miasta zdecydowanie mniej widoczne są plakaty ubiegających się o funkcję radnego, są one też zazwyczaj mniejsze – informuje „Gazeta Krakowska”.

Najwięcej billboardów i banerów ma Łukasz Filipowicz. Z kolei plakaty z wizerunkiem Mariusza Koperskiego są największe.

Wybory samorządowe 2024. Zakopane: Plakaty wyborcze zasłaniają widok na Tatry

Mieszkańcy Zakopanego są oburzeni. Zwracają uwagę, że kandydaci w swojej kampanii kładą nacisk na konieczność wprowadzenia ładu i porządku w mieście. – Tymczasem na trzy tygodnie przed wyborami zakleili Zakopane swoimi banerami i billboardami. Ich wizerunki zasłaniają nawet Tatry – mówią. 

– Wiszą dosłownie wszędzie, a są miejsca, gdzie jest po kilka banerów tego samego kandydata. Moim zdaniem to przesada – podkreśla w rozmowie z „Gazetą Krakowską” pan Andrzej, zakopiański taksówkarz.

Billboardy i banery wyborcze pojawiły się na słupach, budynkach, płotach, przyczepach, a nawet na specjalnie do tego celu zbudowanych konstrukcjach. Jeden z kandydatów wystawił ogromny billboard przy ul. Kościeliskiej. To miejsce, w którym kilka lat temu stały reklamy. Wówczas urzędnicy walczyli, by zlikwidować – jak twierdzili – szpecące zakopiańską starówkę banery.

Mieszkańcy oraz turyści podkreślają, że i bez kampanii wyborczej Zakopane ogarnęła „plakatoza”. Lokalne media przy okazji wyborów samorządowych przypominają o rozpoczętych kilka lat temu pracach nad ustawą reklamową. Przepisy są gotowe, ale nadal nie zostały zatwierdzone przez radę miasta.

Wybory 2024. Kandydaci na burmistrza Zakopanego tłumaczą: Takie są reguły gry

Tymczasem kandydaci zapytani o wszechobecne w mieście billboardy i banery mówią, że „takie są reguły gry”. – Wygląda to może nie najlepiej, ale taka jest kampania wyborcza. Ja bym najchętniej całą kampanię prowadził w internecie, ale to dociera do wybranej grupy – twierdzi Łukasz Filipowicz. 

– W momencie, gdy w przestrzeni publicznej było tak dużo innych kandydatów, uległam namowom moich radnych i przyjaciół, którzy powiedzieli mi: „Agnieszka nie widać ciebie” – tłumaczy z kolei obecna wiceburmistrz Zakopanego Agnieszka Nowak-Gąsienica.

Mariusz Koperski dodaje, że „kampania billboradowa działa”. – Jest to jeden ze sposobów, by dotrzeć do ludzi, dla których internet nadal jest barierą – przekonuje.

Źródło: „Gazeta Krakowska”

Bądź na bieżąco i zostań jednym z ponad 200 tys. obserwujących nasz fanpage – polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

Czytaj Dalej

Zdecydowana większość Polaków „nie ufa ludziom”

Afera z Protasiewiczem. Młoda działaczka przerywa milczenie

Spór o migrację. Premierzy pokłócili się w sieci

Dramatyczny wypadek koło Rzeszowa. Tir wjechał w przystanek, są ranni

Spięcie podczas obrad sejmowej komisji. „Pan tak na serio?”

Morawiecki apeluje do Tuska. Zarzuca mu złamanie unijnej zasady

Michał Tusk ma nową pracę. Wiemy, od kiedy pełni funkcję

Prezydent o spotkaniu z Donaldem Trumpem: Jeśli będzie możliwość

Malował po budynku ministerstwa. Bąkiewicz usłyszał zarzut

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.