Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Czy Polacy kupują prezenty „na zajączka”? Wynik badania ukazuje prawdę

Przez Pokój Prasowy2 kwietnia, 20242 min odczytu

Wielkanoc już w niedzielę 31 marca. Wystarczy poczekać do końca tygodnia, by cieszyć się świętowaniem. Dla niektórych to także moment wręczania prezentów „na zajączka”. Okazuje się, że Polacy bardzo cenią ten zwyczaj i coraz więcej osób stara się wprowadzać go w życie. Badanie na ten temat przeprowadził Empik. Sprawdzono też przywiązanie do innych tradycji.

Tradycja wręczania prezentów „na zajączka”. Tak świętują Polacy

Empik zbadał, jakie wielkanocne zwyczaje są najpopularniejsze. Okazuje się, że szczególne znaczenie ma wręczanie prezentów na tzw. zajączka. Dzieci mogą m.in. liczyć na zabawki czy okolicznościowe drobiazgi. To, by zapewnić taki upominek, ważne jest już dla 60 proc. Polaków. To dla nich nieodłączny element świątecznej tradycji.

W badaniu Empiku dotyczącym tradycji wielkanocnych okazało się, że 41 proc. Polaków planuje wręczyć prezent „na zajączka”, a 21 proc. rozważa zakup upominku z tej okazji. Najwięcej osób wskazywało, że zamierza podarować słodycze – 44 proc., 26 proc. ma zdecydować się na gadżety i dekoracje tematyczne, 21 proc. na zabawki, a 9 proc. rozważa jeszcze inne rodzaje prezentów. Warto dodać, że doskonałym pomysłem mogą być m.in. bilety na wydarzenia kulturalne czy książki. Wiele sklepów w tym m.in. Empik oferuje specjalne rabaty z okazji Wielkanocy, a te ważne są prawie do końca tygodnia.

Nie tylko prezenty „na zajączka”. Cenimy też inne zwyczaje

W badaniu Empiku uwzględniono wiele tradycji wielkanocnych. Choć kupowanie prezentów „na zajączka” odgrywało ważną rolę, to Polacy wskazywali też inne zwyczaje. Aż 64 proc. za najważniejsze uznawało przygotowanie koszyczka wielkanocnego, a 53 proc. malowanie jajek. Wysoki wynik, bo 49 proc. odegrało także dekorowanie domu, a na czwartym miejscu znalazło się sadzenie rzeżuchy – 37 proc. badanych. 30 proc. doceniało własnoręczne robienie dekoracji, 22 proc. wysyłanie kartek świątecznych, a 21 proc. organizowanie wyjazdów.

Wspomniane badanie zostało zlecone przez Empik i wykonane przez grupę IQS. Zrealizowano je między 21 a 23 lutego 2024 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej grupie 1000 osób w wieku od 18 do 64 lat.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.