Close Menu
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Facebook X (Twitter) Instagram
Historie Internetowe
Facebook X (Twitter) Instagram
Banai
Subskrybuj
[gtranslate]
  • Polska
  • Lokalne
  • Świat
  • Polityka
  • Ekonomia
  • Nauka
  • Sport
  • Zdrowie
  • Klimat
  • Trendy
  • Komunikat prasowy
Ekonomia

Nie płacisz za YouTube Premium? Google zrobi wszystko, żebyś zaczął

Przez Pokój Prasowy2 lutego, 20242 min odczytu

Choć YouTube nadal jest dostępny za darmo i pewnie zbyt szybko się to nie zmieni, to jednak trudno nie odnieść wrażenia, że korzystanie z portalu stało się nieco bardziej uciążliwe niż kiedyś. Wszystko to oczywiście za sprawą reklam, które stają się coraz bardziej wszechobecne i co za tym idzie coraz bardziej uciążliwe dla odbiorców treści. Ale w tym wszystkim jest metoda – Google chce po prostu, byśmy wszyscy przesiedli się na płatne i pozbawione reklam YouTube Premium.

Google chce, żebyś płacił za YouTube Premium

Holding Alphabet, w skład którego wchodzą wszystkie firmy i produkty powiązane z Google, opublikował właśnie sprawozdanie finansowe za ostatni kwartał 2023 roku. Wynika z niego m.in., że płatne subskrypcje YouTube odpowiadają za aż 15 mld dolarów rocznych przychodów Google. Oznacza to aż pięciokrotny wzrost w stosunku do 2019 roku.

Do najchętniej wykupowanych przez klientów z całego świata subskrypcji należy przede wszystkim YouTube Premium, a zaraz za nim plasują się usługi takie jak YouTube Music, YouTube TV i Google One.

„YouTube to kluczowy czynnik generujący nasze przychody z subskrypcji. YouTube Music i Premium, dostępne w ponad 100 krajach i regionach, cieszą się naprawdę dużym zainteresowaniem” – mówi Sundar Pichai, CEO Alphabet.

Nie płacisz za YouTube? Google i tak zarabia na reklamach

Trudno jest nie zauważyć, że ostatnimi czasy reklam, i to często takich których nie da się pominąć, jest na YouTube znacznie więcej niż kiedyś. Z jednej strony stanowi to skuteczny motywator dla zwykłych użytkowników, by zdecydowali się w końcu przejść na subskrypcję YouTube Premium. Z drugiej zaś Google, dzięki coraz większej liczbie reklam, zarabia na nich coraz więcej pieniędzy.

Tak lub inaczej, ale interes musi się kręcić, przy czym CEO Alphabetu otwarcie mówi o tym, że użytkownicy YouTube Premium stanowią dla jego firmy większe źródło przychodów, niż ma to miejsce w przypadku osób, które tylko i wyłącznie oglądają reklamy, bo nadal nie płacą jeszcze za możliwość oglądania YouTube w wersji Premium (czyli bez reklam).

„Użytkownicy Premium zapewniają większą wartość naszym partnerom i YouTube, niż nawet użytkownicy korzystający z reklam. Średnio każda dodatkowa rejestracja w Premium zwiększa zarobki twórców, partnerów muzycznych i medialnych oraz samego YouTube” – mówi Sundar Pichai.

Czytaj Dalej

Netflix prosi o aktualizację danych. Zanim klikniesz, sprawdź nadawcę

Za mało wełny w wełnianych marynarkach i spodniach. Lord i Lavard ukarane

„Owocowe czwartki? Wolałabym podwyżkę”. Firmy jedno, pracownicy drugie

Sieci handlowe nie biorą jeńców. Po co cała ta „wojna” Lidla i Biedronki?

Umowy-zlecenie zostaną ozusowane. Będziemy mniej zarabiać na rękę

20 dol. na godzinę. Pracownicy McDonald’s mówią, że to kwestia uczciwości

Inflacja bazowa w dół. NBP przedstawił dane

Była wiceminister pracy o podniesieniu wieku emerytalnego. „Standardem 67 lat”

Auchan nie jest już najtańszym sklepem w Polsce. Jest nowy lider

Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
  • Home
  • Buy Now
© 2025 Banai. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.